14/04/2012 - 20/04/2012 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gert-Jan De Haes & Stijn Van Opstal - WaarBenJij.nu 14/04/2012 - 20/04/2012 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gert-Jan De Haes & Stijn Van Opstal - WaarBenJij.nu

14/04/2012 - 20/04/2012

Door: Gert-Jan en Stijn

Blijf op de hoogte en volg Gert-Jan De Haes &

14 April 2012 | Thailand, Bangkok

dag 75: na 2 uurtjes slapen gaan we de bus op richting Thailand. Dat begint hier al goe --> er rijdt ne shemale mee (oppassen geblazen voor meisjes met een te grote adamsappel)! Stijn had al eerder een 'aangename' kennismaking 2 dagen geleden: in Cambodja werd hij s'avonds door een ladyboy aangesproken "have a nice dream, I meet you there sweety". Hahaha! Het is hier bloedheet, rond de 40 graden. Het is Nieuwjaar in Thailand, in Bangkok betekent dit 1 groot watergevecht. Praktisch iedereen loopt rond met emmers, watergeweren en bloem... Zelfs Petaki en Pantani kunnen hier niet aan ontsnappen. De 4e keer dat we dit jaar nieuwjaar vieren (Belgie, Bali, Cambodja, Thailand), na den deze is't goe geweest. Tegen dat we een restaurantje gevonden hebben zijn we drijfnat (welgekomen verfrissing) en de sfeer zit er hier goed in.

dag 76: We trekken de stad in, maar dit keer gewapend met 2 ferm watergeweren. Op de terugweg joinen we 2 Zweden die oorlog voeren voor hun hostel met een grote ton koud water. Na de middag gaan we kletsnat en besmeurd met meel een massagesalon binnen en krijgen we 1 uur lang een Thai Massage (No happy end helaas). Lachen! Daar buitengekomen is de fight losgebarsten, het is de laatste dag nieuwjaarvieren hier en iedereen gaat er hard in op! Die mannen weten hoe ze moeten vieren! Het is 37 graden en het lijkt wel of het buiten geregend heeft. GOAN!

dag 77: Om 7u worden we opgepikt door een busje want vandaag gaan we nog is op tour. Na 2u rijden komen we aan bij een sober kerkhof van WOII, niets speciaals (veel groter in Belgie) dus wij gaan samen met Ritch (nen beer van nen Amerikaan) ontbijten. We rijden verder naar een museum over WOII en we bekijken een brug die in die tijd gebruikt werd voor de aanvoer van munitie. Volgende stop is Elephant ride en rafting. Een toertje doen op de rug van een olifant, met drie in een bakje. Enorm sterk beest, de bestuurder zit op de kop van het dier. De stemming slaagt om als de bestuurder, om onduidelijke, reden een harde tik op de kop van de olifant geeft. De dieren zien er wel goed uit, maar zoiets hoort niet. De rafting-attractie: 10 minuten de rivier afdrijven met een vlot: eerder ontspannend dan spannend. Na een pikante thaise maaltijd bezoeken we kort een watervalleke en gaan dan naar de Tiger Temple (hiervoor zijn we gekomen!). Een tijgerkwekerij met een 100-tal tijgers. Na lang wachten kunnen we op de foto met de tijgers, de beesten worden hier 2 keer per dag getraind en eten 4 tot 6 kippen per dag. Op onze vraag of ze gedrogeerd worden krijgen we dan ook een negatief antwoord. De dieren worden verzorgd door een groot deel Westerlingen en zien er gezond (en groot) uit. Sterk, elegant beest: zonder discussie The King of The Jungle! Na een terugreis van 3uur is het reeds donker en tijd om een filmke te zien in ons hostel.

dag 78: We slapen uit en kijken nog maar is een filmke. S`middags eten we in onze vaste stek en we beslissen om naar Khaosan road te gaan. We worden even later aangesproken door ne vriendelijke meneer. Hij zegt dat het een speciale dag is vandaag, na nieuwjaar, en dat we in bepaalde tempels geen inkom moeten betalen. Hij wijst ze aan op onze kaart en vertelt ons erbij dat we met sommige Tuk Tuks de toer kunnen doen voor maar 20 baht (50eurocent)! We laten dan ook een TukTuk stoppen (met het vlaggetje waarover hij sprak) en gaan naar een tempel met een 20-meter hoge boedha, ni slecht! Volgende stop: de liggende boedha. Ne mens vandaar geeft ons uitleg en vertelt over de Thai Factory (hier zou je goedkoop maatkleding kunnen laten maken). Als we terug aan onze TukTuk aankomen vraagt onze bestuurder of we daar willen gaan kijken, het is op de weg en gratis, en hij krijgt een coupon zelfs als we niets kopen. Uiteraard gaan we een kijkje nemen. De Factory is meer een gewone winkel. Een opmaat gemaakt pak is hier ook niet zo duur. We happen beide toe (zo'n pak komt altijd wel is van pas en is thuis voor ons nog niet te betalen). Donderdag moeten we terugkomen voor het te passen. Helaas lezen we op het internet, nadat we al betaald hebben, dat vanaf 'de vriendelijke meneer' op de straat alles opgezet spel is. De staff van ons hostel vertelt ons dat het hier zo in z'n werk gaat om klanten te lokken. Extreme vorm van scam! We lezen ook dat sommige mensen heel tevreden zijn met hun maatpak, maar we voelen ons toch in't zak gezet! 2 dagen voor de terugkeer laten petaki en pantani zich dan toch voorbij steken na een te vroege ontsnapping! Een dure ervaring rijker (armer) waar we hopelijk een deftig pak voor in de plaats krijgen. Ja... hier moogde mee lachen!

dag 79: Tchillen, schaken en in de namiddag naar een groot shoppingcenter. We kopen niets en stellen ons nog steeds vragen bij de Suit-situatie. We blijven tot half 4 wakker om de match Chelsea - Barcelona te volgen!

dag 80: D-day :(, onze laatste dag op reis. Om 3u worden we verwacht in de winkel waar we het maatpak gekocht hebben. Daar aangekomen worden we al snel op ons gemak gesteld. We passen broek en hemd en deze zitten voortreffelijk. Onze vest is nog niet af, een kleermaker laat ons deze aandoen en brengt de laatste retouchkes aan. Eind goed al goed (het is te zeggen, binnen 3 weken verwachten we dit pak thuis). Laatste dag... na al dat harde werk van de laatste maanden verdienen we nu toch nog wel een Oil Massage. Been there done that. Volledig gekraakt dieje vlieger op. De terugreis zal zo'n 20u duren. See you all too soon! Den tour de France is gedaan en petaki en pantani bedanken met volgende woorden:

'You only live once, but if you do it right once is enough' - Mae West

'Above all, try something' - Franklin D. Roosevelt

'I never worry about the future, it comes soon enough' - Albert Einstein

'Doen! Omdat het kan...' - Petaki en Pantani

Foto's op www.duderinopictures.waarbenjij.nu
Voor zij die facebook hebben: alle foto's staan daar.

• 16 April 2012 - 16:39

Renéé:

Komaan manne, de laatste spurt! Doet da nog goe ginter :D

• 16 April 2012 - 20:00

Gekke:

Goe bezig. Zie dat ge vrijdag klaar bent om hier in België ook zo te feesten!

• 17 April 2012 - 17:17

Nonkel Peter:

Als het dan toch mag...........:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

• 20 April 2012 - 18:24

Yelle:

joow gelle mogt blij zen me zoon weer hier regent het elke dag ni te doen wil ik is gen vissen we kome daar aan begint het kei hard te regene ni te doen alee geniet er nog van